<b>Klant cases</b><br />
De diversiteit aan klanten en de gebode oplossingen is bij MMC groot en bestaat uit diverse Internet en ICT modules, i.c.m. online marketing en grafische productie systemen<b>Online marketing oplossingen - Hoe word ik goed gevonden...</b><br />
Natuurlijk en goed gevonden worden op het internet, met hoge conversies op uw webportal vraag om onze online marketing oplossingen!
<BR>Specialisatie: SEO en SMM oplossingen<b>Grafische producties en fullfillment</b><br />
Grafische producties van DM, Printing-On-Demand, printwerk, drukwerk (bulk drukwerk) tot fullfillment, warehousing e.d., eventueel gekoppeld aan onze huisstijlbeheer- en fotoalbumsystemen.
<BR>Ontdek de kracht van onze effectieve productmanagement en grote inkoopkracht<b>Internetoplossingen</b><br />
De online marketing, in relatie tot concept en functionaliteit bepaalt wat voor een internetoplossing wij uw organisatie gaan aanbieden.
<BR>Internet oplossingen: CMS, CRM, webshop, Huisstijlbeheer, POD, fotoalbum oplossingen

De kracht van zoekmachine optimalisatie (SEO)

Wanneer men regelmatig surft over het internet dan zal de term ‘zoekmachine marketing (SEO)’ niet onbekend klinken. Maar wat er nu precies mee bedoelt blijft vooralsnog een groot vraagteken voor velen. Search engine optimization, of afgekort SEO, betekent niets meer dan dat een website goed genoeg is om op een correcte manier gevonden te worden in zoekmachines.

Waarom is Google zo belangrijk?

Nu zijn er een aantal bekende zoekmachines op het internet, maar het marktaandeel van Google in Nederland maakt dat andere zoekmachines een rol in de marge innemen. Dat neemt echter niet weg dat deze overige zoekmachines zoals Bing, Ilse & Yahoo vergeten moeten worden. Het marktaandeel van Google was in maart 2009 niet minder dan 95%, echter wereldwijd is het marktaandeel van Google 70%. Ter vergelijking, in februari 2002 was het marktaandeel van Google maar 32%. We kunnen dus stellen dat, in Nederland, Google absoluut de marktleider is binnen de wereld van de zoekmachines. Vandaar dat het belangrijk is dat een website van een bedrijf, dat producten of diensten aanbied, goed vindbaar is in de zoekmachines en dan met name Google.

Goed vindbaar in de zoekmachines

Het goed vindbaar zijn en de technieken voor zoekmachine marketing (SEO) zijn echter aan regels gebonden. Deze regels worden door de zoekmachines zelf opgesteld. Zo bepaalt de Google de regels en voorwaarden van haar eigen zoekmachine. Deze regels worden met de dag strenger. Was het midden jaren ’90 nog voldoende om alleen je website toe te voegen aan Google. Heden ten dage zijn de voorwaarden echter veel strenger. Hoe de structuur van je website is, wat de inhoud is, hoe deze inhoud geschreven is, om maar een paar dingen te noemen, zijn allen bepalend voor de positie van een website in Google. Al helemaal voor een positie op de eerste pagina van de zoekresultaten. Uit onderzoek blijkt dat namelijk van de 10 acties op internet er 8 een zoekactie zijn. Gezien het marktaandeel van Google kun je dus concluderen dat ook al die zoekactie via Google plaatsvinden.

Het belang van een hoge zoekmachineranking
Wanneer een consument een zoekactie uitvoert en deze ook bekijkt dan blijkt dat 89,71% van de consumenten klikt op een zoekresultaat op de 1e pagina van Google. Slechts 4,37% klikt op een resultaat van de 2e pagina met zoekresultaten. Deze percentages laten duidelijk het belang zien van een notering op de 1e pagina van Google. Op dit moment zijn er wereldwijd zo’n 227 miljoen websites (gemeten in maart 2009) actief op het internet. Ter vergelijking, twee jaar geleden waren er wereldwijd zo’n 110 miljoen websites (gemeten in maart 2007) actief. Al deze websites willen op de 1e pagina van Google, of andere zoekmachines terecht komen. Dit vergt dus verregaande aanpassingen en een expertise in zoekmachine marketing (SEO).


Waarom gericht zoeken in zoekmachines?

Om een voorbeeld te geven. Stel iemand verkoopt auto’s. Een zoekactie op het woord ‘auto’ geeft in Google grofweg 1,1 miljard (1.070.000.000)! zoekresultaten. Nu zal hier ongetwijfeld veel irrelevante informatie tussen staan, maar die resultaten staan op pagina’s die naar alle waarschijnlijkheid door de gemiddelde consument toch niet bekeken wordt. De focus ligt op de 1e en 2e pagina met zoekresultaten. Nu is het woordt ‘auto’ wel een heel algemene term, dus stel dat iemand zich specialiseert in klassieke auto’s. De zoekactie op de combinatie‘klassieke + auto’ geeft toch nog 676.000 zoekresultaten. Hiermee is eigenlijk al de eerste stap gezet wat betreft search engine optmization (SEO). Het afbakenen van het zoekgebied is het eerste wat je als bedrijf doet. Het vormt de basis van het hele traject van zoekmachine marketing (SEO). De weg naar een top 10-positie voor‘klassieke auto’ is vele malen korter dan die van ‘auto’. De combinatie ‘klassieke auto’ geeft dus sneller resultaat. Dat wil echter niet zeggen dat wanneer er een online marketing campagne gevoerd wordt voor ‘auto’ niet hetzelfde resultaat behaald kan worden.

Wilt u meer bezoekers naar uw website halen?

Wij hebben voor elk probleem een passende oplossing! Neem zo snel mogeijk contact met ons op: 
Bel: +31(0)30-7440688, of stuur een e-mail: info@multimediaconcepts.nl